Fundacja Edukacja i Przyszłość zdobyła 30,75 punktów,
znajdując się tym samym na 1 miejscu listy rankingowej
otrzymując dotację w wysokości 48.000 zł.
VI edycja - Pójdę po polskiej szkoły - letnia szkoła języka polskiego dla uchodźców i cudzoziemców z Lubelszczyzny to kontynuacja rozpoczętego w 2014 roku projektu wspomagającego podjęcie przez dzieci i młodzież podlegających ochronie międzynarodowej, nauki w publicznych przedszkolach i szkołach. Projekt to przede wszystkim intensywna wakacyjna nauka języka polskiego, obok której wystąpią: wsparcie na rzecz adaptacji szkolnej dzieci uchodźczych z dziećmi polskimi, działania mające na celu rozwój współpracy środowiska szkolnego z rodzicami dzieci podlegających ochronie międzynarodowej a także wspieranie współpracy szkoły ze środowiskiem uchodźczym z Lubelszczyzny.
Chcemy podobnie jak w latach ubiegłych zrealizować Letnią szkołę języka polskiego, w ramach której odbędą się zajęcia z języka polskiego - wakacje to najlepszy czas na podniesienie znajomości języka przed podjęciem nauki w publicznej szkole polskiej, na poznanie oferty edukacyjnej w publicznych szkołach polskich, na integrację uchodźczych dzieci/młodzieży z polskimi rówieśnikami sprzyjającą rozwojowi wspólnych zainteresowań oraz ograniczeniu zjawisk przemocy i patologii. Język polski jest dla obcokrajowca/cudzoziemca/uchodźca trudnym do nauki językiem, zajęcia będą prowadzone w sposób nowatorski tak, aby nie zniechęcić dzieci i młodzieży do nauki, program zostanie dostosowany do poziomu znajomości języka przez uczestników (test ze znajomości języka polskiego na początek realizacji projektu, podział na grupy w zależności od wieku i poziomu znajomości j. polskiego) zajęcia w terenie, zwiedzanie miejsc znaczących dla kultury, nauki i historii ( Spektakl w teatrze bądź kino, wycieczki, pokazy filmów edukacyjnych (które zainteresują uczestników - dla dzieci bajki z polskim lektorem). wykorzystanie nowoczesnych technologii, zajęcia sportowe wspólnie z polskimi dziećmi.
Między zajęciami z języka polskiego uczestnicy będą mogli korzystać z Telecentrum w Państwowej Szkole Wyższej im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej (bezpłatne WiFi), nauczyciel z informatyki pomoże im tworzyć konta pocztowe na polskich portalach oraz na polskich portalach społecznościowych, pokaże strony internetowe szkół, którymi będą zainteresowani. w trakcie realizacji zadania odbędą się spotkania uczestników uchodźczych z polską młodzieżą podczas warsztatowych zajęć z języka polskiego, podczas integracyjnych wieczorów (ogniska). W trakcie trwania zadania odbędą się gry i zabawy sportowe z udziałem dzieci i młodzieży uchodźczej i polskiej, co oprócz praktycznej nauki języka polskiego będzie sprzyjało rozwojowi wspólnych zainteresowań, a także ograniczeniu ze środowisk szkolnych zjawiska przemocy i patologii, które jest zauważalne. w trakcie realizacji zadania odbędą się wizyty uczestników i ich rodziców w polskich szkołach, spotkania z nauczycielami i dyrektorami szkół, podczas których dowiedzą się o propozycji edukacyjnej skierowanej ku nim. Działania takie zbliżą rodziców dzieci uchodźczych do polskich nauczycieli, zintegrują, sprawią, że z większą odwagą i śmiałością będą chcieli posyłać swoje dzieci do szkół, odbędą się również integracyjne wizyty przedstawicieli szkół w Ośrodku dla cudzoziemców/uchodźców. Poza ww. wizytami każdy zainteresowany rodzic będzie miał możliwość indywidualnej rozmowy z dyrektorem szkoły/nauczycielem, podczas której uzyska odpowiedzi na pytania dotyczące edukacji, klas, szkoły, nauczycieli i programu. Rodzice dzieci uchodźczych otrzymają przetłumaczone na język rosyjski (bądź inny niezbędny podczas realizacji zadania język, np. arabski) podstawowe dokumenty szkolne. Dowiedzą się o sposobie przyjmowania do szkoły, organizację dowożenia, zasady korzystania ze stołówki, wymagania odnośnie stroju, podręczników, pomocy szkolnych.
Projekt „VI edycja – Pójdę do polskiej szkoły"
finansowany jest ze środków Ministerstwa Edukacji Narodowej w ramach realizacji zadania
„Wspieranie inicjatyw edukacyjnych w szkolnym środowisku wielokulturowym"
Wartość projektu: 82.543 zł.
Dotacja Ministerstwa Edukacji Narodowej: 48.000 zł.
Wkład własny Fundacji Edukacja i Przyszłość: 34.543zł.
wtorek, 28 maja 2019 09:54 Poprawiony: piątek, 18 października 2019 09:57